EmG, usch, EmNg, ännu mera usch!

Fy, inga mer sådana här undersökningar tack! Jag vill ha mina muskler och nerver för mig själv! Det är inte skönt och det gör ganska ont i efterhand.

EMG

Klinisk neurofysiologi Vid denna sektion undersöks perifera nerver och muskler för att kartlägga skador och sjukdomar i dessa organ. Vid Elektroneurografi (ENeG) stimuleras nerver med små elektriska stötar och vid nål-elektromyografi (EMG) registreras den elektriska aktiviteten i muskelfibrerna med en tunn nål som sticks in i muskeln.

Lika kallt igår som idag. Tur att jag har en vinterjacka som inte är på vinden.

Nu ska jag ladda för en middag ikväll. Mr Right måste jobba över, varför just idag? Moa får följa med så jag ska packa lite saker till henne så att hon inte blir sysslolös!



Hej so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0