Orkar inte gå upp idag...

Oj, vilken helg det varit. Min "vän" Fibromyalgi, har hängt över mig som en dimma, konstant. Somnade nog inte före halv fem imorse, när Mr Right åkte till jobbet. Det spelade ingen roll alls hur jag låg, det gjorde bara fruktansvärt ont, överallt. Mest under fötterna. Jag vet, helt sjukt, men nu sitter värken främst där även om det gör ont överallt så är det där den är som mest uttalad just nu. Trodde i en liten förhoppning när jag kröp ner i sängen igår att "får jag bara sova i natt så kommer det kännas bättre imorgon när jag vaknar". Ja, tjena.

Det gör så ont att jag gråtit en massa tårar i natt. Just när man ligger där i mörkret och hör någon annans sköna sovande andning så känner man sig fruktansvärt ensam. Måste hur som helst ha slumrat till en aning eftersom jag vaknade av en ännu mer intensiv värk. Första tanken var att jag ska ju jobba idag, hur ska det gå? Jag vet inte, känns som det kommer bli en underbar dag där jag får gå in på toaletten och grina lite mellan varven.

Avundsjuk? Nä, var inte det, det är ändå inget roligt!

Sååå skönt att jag ska till läkaren snart, mycket snart!

Ni som vill se mig när jag mår som sämst, varsegod, dörren står öppen, det är bara att kliva in. Fika får ni fixa själva idag. Ring mig inte i förväg bara, då hinner jag fixa till mig och huset och allt är som vanligt...

Tur i allt detta att jag har Moa som går före allt. Det kommer min "vän" Fibromyalgin aldrig att kunna bestämma över. Är det så mina sista krafter jag har kvar då kommer jag göra allt för att hon ska ha det bra och inte behöva se med sina vackra ögon att jag är dålig.

Hur som helst så ser jag på sätt och vis fram mot att gå till jobbet. Det får mig att känna att jag behövs och ingen ser hur jag mår av de kunder jag har under dagen. Det ger mig liksom ett värde och ett välbehag att utföra mitt yrke. Men eftersom jag vet att jag kommer att må sämre ju längre dagen går så känns det som att dagens slut ligger flera mil bort...

Men som vanligt så är Det jag som bestämmer!!!

Just ja, barnvakten är fixad och klar! Moas underbara farmor kommer hit och är med henne idag! Vad skulle vi göra utan våra föräldrar?

Ha en fortsatt bra dag ute i det vackra vädret!


Kram på er så länge!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej Tjejen!

Hoppas att du kan ha en bra dag idag trots allt,och hoppas att "äcklet" (ursäkta)ger med sig. Jag vet hur det känns, man kan vara i ett sällskap av 100 personer men endå känna sig ensam, ensam med skiten...(ursäkta igen).

Jätte bra att du gar din familj, arbete och din lilla Moa som ger dig energi till att kämpa vidare!!!

Det där med fötterna... Det är nog svårt för andra att förstå att man kan ha så fruktansvärt ont bara av att ha hälarna i madrassen...

Det finns nog inga som smyger lika bra som oss, vi trippar fram, gör allt för att inte stöta i fötterna för mycket.

Kämpa på tjejen och jag hoppas att det går bra på Onsdag!!!

Många KRAMAR

2009-04-20 @ 10:40:45
URL: http://ulrikasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0