Vädergudarna är arga idag! Vad har vi gjort?

Fy bubblan vilket väder det är. Ena sekunden är det strålande sol för att det i nästa sekund är snöstorm som övergår i hagel eller regn. Usch! Våren har inte riktigt kommit än! Måtte det bli stabilt snart!

Toningen är i håret, men kom på att jag har inte ens hunnit kolla i spegeln hur det ser ut än... Har varit inne i stan med Moa och ett grannbarn där vi käkade lunch, fikade och gick i leksaksaffären. De fick välja varsin sak och valde varsin målarbok. Tur för mig, hade kunnat bli bra dyrt det där... Så nu är vi hemma igen och barnen sitter och målar vid bordet. Här ligger jag i soffan och läser en bok. Ingen bra utan bara en enkel bok som man inte behöver hänga med i. Kom på att jag inte ens vet vad den heter, så den kan ju inte vara värd att läsa ens...

Ska snart börja läsa "Sanningen om Gömda" som står i hyllan och väntar på att bli läst.

Hur det går med altanen, jo, den ser ut att snart börja bli klar! Yehooo, om det inte vore för ett lager av hagel skulle man kunna sitta och njuta av solen i lä...

Vet ni vad jag gjort? Den totalt ointresserade Johanna av bilar har lyckats blåsa i lite luft i däcken på bilen. Höll nästa på att börja grina när Mr Right hävdade att jag inte kunde åka med bilen då hjulen i stort sett var tomma. Jag kan ingenting om bilar, mer än att de har fyra hjul och behöver bensin då och då. Ha ha. Men jag lyckades och är lite stolt över mig själv. Men insåg att jag hade alldeles fel kläder för att krypa runt på alla fyra runt bilen... Måste verkligen lyst långt väg om mig att det var första gången eftersom det kom fram en kille och frågade om jag ville ha hjälp... Stolt och envis som man är så tackade jag vänligt nej och fortsatte själv. Ha ha!

Skam den som ger sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0