Vilka ideal strävar vi egentligen efter?

Nu har vi käkat bullar och druckit mjölk, väldigt gott men inte så nyttigt.

Hamnade framför "Barnbantning: vikthetsens baksida" och blev helt tagen. Man kan ju undra hur det ska sluta när en tolvåring strävar efter att ha kläder som är tänkta för en 6-7 åring... Och dessutom tycker föräldrarna att det är ok. Jag vet inte alls hur jag skulle tackla en situation där mitt barn går ut och springer och tränar kopiösa mängder för att hon gått upp ett hekto i den åldern. Herre gud, kroppen växer och man utvecklas som tjej otroligt mycket vid  den åldern.  Det måste vara fruktansvärt svårt som förälder då unga (barn) hela tiden hör i omvärlden hur smal man ska vara, vad man ska äta och inte äta, hur man ska träna för att förbränna så mycket som möjligt. Ohhhh, barn måste ju få vara barn.

Jag törs inte ens tänka tanken ännu.

Ska kika klart på detta och sedan ta en varm dusch och mjuka upp mig lite innan jag kryper ner i en varm och skön renbäddad säng!

http://lillak24.blogg.se/2007/december/skillnaden-pa-ditt-och-mitt.html

Natti natt och dröm sött!

En stor kram till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0