Träning igen efter sommaruppehåll!

Japp, igår var det så åter igen dags för att dra på sig baddräkten och hoppa i bassängen efter ca 2 veckors uppehåll av simningen. Det har endast blivit lite löpning då och då. Gissa om det var kul!? Åhhh, det var verkligen superkul. Det är så skönt att simma och man märker inte av värken i vattnet. OK, om jag tar i max så kommer den elaka mjölksyran direkt. Men jag har lärt mig att anpassa min träning efter vad kroppen klarar av. Inte kul alla gånger eftersom jag verkligen inte gillar att inte få ta i. Jag älskar att verkligen få kämpa och ta i tills det inte går mer, men det priset jag får betala för min fibromyalgi är liksominte värt den känslan som endast vara ett kort tag. Jag vet att jag blir väldigt dålig om jag anstränger mig på det viset.  Det får istället sparas till viktiga tillfällen, som kommande VM i augusti nästa år. Ja, det är faktiskt precis ett år kvar. Fasen vad sugen jag är på det.

Innan dess ska jag dock klara av ett par mål på vägen.

Appropå värken i kroppen är den inte så snäll mot mig just nu... Kan bero på vädret, det har blåst och varit sämre idag än tidigare och jag var återigen tvungen att ta medicin innan jag kom upp ur sängen imorse. Men strunt samma just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0