Redo!


Nu har vi hämtat liggdelen till vagnen. Dock har vi inte orkat/hunnit/velat serva underdelen, det så kallade chassit än. Men Moa bäddade liggdelen igår och nu sover hennes dockor om vart annat. De vaknar ofta och vill gärna ha mat och måste byta blöja ungefär var tredje minut... Ha ha!


Tjockis i profil! Fasen, snart är det dags, inte ens en månad kvar... Där inne ligger en liten bebbe som läkarna anser måste vara kvar till den 7 januari. Då är det tre veckor innan beräknad födsel. Själva tycker vi att det funkar om det lilla knytet tittar ut från och med imorgon. Eller vad sägs om 2010-01-01 kl 01.01... Ha ha. Dream on. Annars tror jag att jag ärligt talat känner mig ganska redo för att föda detta lilla barn nu. Har ju haft ca 12 veckor på mig att förbereda mig med värkar/sammandragningar. Ganska, eller skitjobbigt ska jag säga. Ibland gör det så ont i flera timmar att jag inte kan andas genom värken. Envis som jag är skulle jag aldrig lyfta luren och ringa till förlossningen om det inte var absolut nödvändigt... Sjukhusskräck, JAG!? En aning då.

Det är tur att man har tid att förbereda sig på, för nu vill jag verkligen att den ska titta ut! OK, den kan vänta tills imorgon... Lite skraj att det ska gå fort bara så att vi inte hinner in i tid. Moa tog tre timmar på sig och enligt folk och fä så tar det oftast ca halva tiden med nr 2... I haaaaaaaaaaaihaaaaaaaaaaaaa. Ja ja, det löser sig. Men bara för att jag skriver detta nu så kommer den väl ligga kvar i magen till och med i mitten av februari och sedan ta ca 30 timmar att få ut... Vilken dröm...

Hur som helst så längtar vi verkligen efter bebisen nu! Och vi har verkligen ingen aning om det är en liten pojke eller ännu en liten flicka. Jag har haft på känn att det är en pojke (men det hade jag med Moa med) men drömt att det kommit ut både en flicka och en pojke. Magen är exakt i samma form som med Moa, något mindre bara. Men det vet vi ju enligt vad läkarna sagt att barnet inte är så stort. Spännande!


Kommentarer
Postat av: Ullis

Åhhh, vilken underbar mage!!!

Hela du är ju skiiitsnygg.

Jag vet vad det är för liten sort hihi, brukar kunna gissa rätt.



Massor med Nyårs KRAMAR till hela familjen!!!

2009-12-31 @ 15:08:15
URL: http://ditasthoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0