Mat



Efter en hektisk dag på jobbet så ska det nu lagas mat. Idag kommer våra vänner Stini och Micke för att låta sig smakas. Det blir en wook med kyckling och mycket grönsaker och en massa olika såser till. Smarrigt. Tillbehören sätter lite sting på det hela och man kan varriera i all oändlighet. Får se om det blir till att äta med pinnar. Jag har faktiskt lärt mig det. Men det krävdes en resa till Kina för att förstå hur enkelt det var! Och maten smakar faktiskt godare när man äter med pinnar.

Dagen började dock inte så bra, sov endast ca 2 timmar inatt på grund av en enorm värk i kroppen (det förklarar jag vid ett annat tillfälle) och hade inte alls någon lust att gå upp imorse, men vem har egentligen det!? Väl uppe och i ordning gjord var det dags för frukost som tyvärr till en början blev en kamp mellan mor och dotter. Typiskt trots. Jag frågar men får inget svar och ena sekunden ska hon ha det och nästa det andra... Inte alls kul på morgonen när man verkligen måste iväg och det är ju inte direkt så att man har hela dagen på sig. Det blev till slut mjölk, smörgås och frukt efter en kompromiss som gick ut på att hon slapp gröten idag och fick mjölk och smörgås om hon åt lite frukt till... Ja, jag vet, inte det nyttigaste, men idag blev det så.

Väl på dagis inser jag att jag endast har fem minuter tills jag börjar jobba. Kändes som att jag kastade in tösen... Men otroligt skönt att komma till jobbet och ta itu med det som ska göras. Hann fixa undan allt som var tänkt och alla nya tidtabeller och ändringar hos flygbolagen, som en följd av finanskrisen, är nu gjorda. Skönt. Ser fram emot nya friska tag på torsdag, för jag är LEDIG imorgon! Skönt.

Till affären för att handla mat mat och mera mat. Det är inte klokt vad man handlar. Tänk om man kunde få lön för det istället för att betala det man handlar. Jag menar det är ju en bedrift att orka göra det och det måste ju göras, man kan liksom inte bara skita i det för att man inte vill... Dock hade jag med mig en solstråle som tyckte det var såååå roligt och hon bedyrade flera gånger att hon älskade sin mamma! Skönt att höra.

Eftermiddagen har sedan tillbringats med mys. Inte många knop har gjorts men nu ska det lagas mat!
Börjar dessutom bli lite hungrig! Snart kommer den käre mannen hem och det känns skönt och roligt. Alltid skönt att ha honom hemma, det är ju min vän och lite sällskap är det bästa som finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0