Vilken underbar helg, tack mina vänner!

Då har vi kommit hem och jag har tillbringat eftermiddagen med att handla mat och sedan bakade jag och Moa bullar (eftersom dom på ett konstigt sätt försvunnit ur frysen) och sedan gjorde vi en smarrig smörgåstårta.

Hur som helst så blev jag upplockad efter jobbet och det bar iväg mot Gimo där vi skulle bo en natt på Herrgården. Så underbart vackert och otroligt mysigt!



Vi började eftermiddagen med en god tebuffe! En massa smarriga bakelser (eller jag tror det, jag kunde inte äta så mycket, inget var laktosfritt så det blev mest frukt och macka...) men det såg otroligt gott ut och att utröna av mina vänners ljud när de åt så lät det verkligen som att det smakade underbart...



Efter fikat tog vi en promenad och hamnade på en mysig liten strand! Verkligen så härligt i ett strålande solsken!



Vi drog vinstlotten och fick ett superfint rum. Här låg vi vakna till närmare halv tre och bara pratade!


Fin dukning innan vi började röra runt bland besticken. Det firades bröllop och tillhörande middag i samma lokal. Lite kul att se men även lite pinsamt att lyssna på atl och operasång:-)

Vi skulle nu bli serverade en fyra-rättersmiddag... Tur att varje rätt inte var tokstor.


Schkåål!


Den andra förrätten... (missade första som bildbevis, men det var en god sallad) detta var inget vidare, men det är för att jag inte är så förtjust i selleri. Vi blev i alla fall serverade en sellerisoppa med stekt rödlök!


Oxfilé med primörer och hasselbackspotatis! Verkligen hur gott som helst!
hade lugnt kunnat äta en portion till av detta!


Färska bär med jorgubbssorbet! Så himlans gott! Den godaste sorben jag någonsin ätit! Vad glad jag var för att jag för en gångs skull inte kan äta laktos, för blåbärscheesecaken såg inget vidare ut och enligt vännerna så var den inte så god heller!


Efter middagen bleb det åter igen en kort promenad till hotellrummet där vi tillbringade många timmar med att bara prata! Så mysigt.

Vaknade dock till regn imorse vilket inte ingick i planeringen. Men det blev en lååångfrukost där man kunde välja det som passade. Riktigt gott bröd! Härligt att bara sitta och mysa!

Vi var helt klart överrens om att detta måste vi göra oftare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0