Vims i bostadsområde...

Igår fick jag äntligen tummen ur och tog mig till ett område för att ge en tjej lite läsning. Ni vet, jag skrev tidigare om en tjej som inte haft det så lätt på sista tiden, mycket svår fibromyalgi och dessutom råkat ut för både det ena och det andra med bland annat den svenska sjukvården... Jag tänkte ju innan min semester att jag skulle ge henne lite läsning och då få gotta sig i andra människors olycka... Nu så kom jag i alla fall ihåg tidningarna, men att hitta adressen var inte det lättaste. Sprang runt som en galning i alla portar, någon trodde säkert att jag rekade läget för ett inbrott eller så...

Jag hoppas i alla fall att hon blev glad och att hon nu bara orkar läsa dem. Jag vill så gärna att hon ska få leva lite. Herregud, livet ligger ju framför och det är inte rättvist att en del ska behöva må så dåligt.

Om jag fick bestämma skulle jag allt ändra på just sådana saker, typ rättvisa...

Kommentarer
Postat av: Ullis

Tack snälla Rara!

Jag blev såååå glad när jag kom hem och såg ditt paket!!!

Har sagt det förut och säger det igen, de som mest behöver energi till att själv orka är de som bryr sig mest om andra och är en riktigt god medmänniska!!!! Jag vill inte behöva tacka igen för det jag varit med om är inget jag önkar någon annan. Däremot kommer jag visa min tackasamhet så småning om på ett sätt!!! Jag återkommer :)

Massor med Kramar

Ps. du kanske inte visste att jag inte bor kvar i ettan??? Har bott i höghuset i tre år men det var ju ett tag sen vi pratade utöver bloggen.

2009-07-05 @ 19:11:20
URL: http://ulrikasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0