Jag garvar ihjäl mig!

I måndags när jag åkte till doktorn fastnade jag i Metro och där kunde man läsa om "De 10 knasigaste klagomålen". Varje år tar resebolagen emot mängder av klagomål och reklammationer. Här är några som i alla fall fick mig att skratta gott!

* En medelåldersman upptäcker på väg hem från semestern att det står Las Palmas, Gran Canaria, på biljetten. Mannen har hela tiden trott att han varit i Palma på Mallorca. Han vill nu ha pengarna tillbaka för resan...

* En kvinna klagar på över att det finns en naken kvinna i fönstret på hotellet som maken glor på. Hon kräver pengarn tillbaka eftersom det förstört semestern.

* Ett gift par väljer att boka sittplatser långt ifrån varandra på flygresan. Ombord får de ändå sitta bredvid varandra eftersom flygbolaget utgått från att det blivit något fel. Maken kräver ersättning eftersom han tvingats sitta bredvid sin fru under hela resan...

* En familj åker till Kanarieöarna i två veckor. Dessvärre är det bara sol två dagar av fjorton. De anser att researrangören borde ringt upp och meddelat att vädret var dåligt på Kanarieöarna och kräver därför en ny resa med garanti för sol denna gång!

* Det nyförälskade paret klagade på att duschkabinen på hotellet var för liten, vilket gjorde att de inte kunde duscha tillsammans och därmed förstördes deras semester...

* Ett medelålders par åker till Alperna på skidsemester. Hotellets sena middagstid i kombination med för långsam servering gör att paret kommer i säng för sent  och därmed är för trötta för att åka skidor på dagarna...


Ja, jag säger då det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0