Ormdrömmar

Hade en konstig känsla natten till i lördags och jag vet fortfarande inte om det är sant (hmm, troligtvis inte...). Hur som helst så vaknade Moa vid tretiden och kom över till oss och bökade sig ner mellan oss. Hon tar ganska stor plats om man säger så. Mr Right har två kuddar, men hon tar alltid den ena av honom (ha ha jag får ha båda mina i fred) och pressar ner den mellan våra kuddar. Den får inte nudda någon av våra och ska vara helt slät. Sedan lägger hon sig. Om hon nu legat stilla så hade det väl varit ok, men inte då. Så efter en halvtimma gick jag och lade mig i hennes säng. Jag måste ha somnat till men vaknade med ett ryck och fick för mig att det var en orm i huset... Ja det är säkert. Jag hörde ett mystiskt ljud, ungefär som små små pärlor som rullar över golvet. Trodde det var ormen som slingrade sig... Jag vet inte om jag var vaken eller om det var en dröm. Hur som helst så sprang jag in i vårt sovrum igen och stängde dörren. Somnade som en stock, men när Mr Right vaknade nio på morgonen och undrade varför dörren var stängd så var det lite svårt och pinsamt att förklara...

Jag har aldrig drömt ågon mardröm och är inte särskilt rädd av mig, men detta var skumt. Tur att Moa inte kommer varje natt utan bara någon gång ibland.

Att drömma om ormar verkar inte särskilt lovande, eller vad sägs om detta enligt drömtydning:

ORMAR: Det anses sedan gammalt som otur att drömma om ormar. Se: se upp för elaka personer. Bli biten av: någon förtalar dig. Döda: du får en fiende.

Vad som i alla fall är säkert, det finns ingen orm i vårt hus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0