Rensning



Nästa helg ska jag och Cilla (Mathildas mamma) ha ett bord på en barnloppis. Gissa om det är skönt att göra en ordentlig rensning av barnkläderna!? Mycket är hur fint som helst och knappt använt. Känns synd att bara kasta det om det kan glädja någon annan. Ja ja, jag vet en del av er tycker väl att man ska spara för att använda det till nästa barn, OM man nu får fler barn. Men hur ska vi veta om det blir en pojke eller en flicka, vilken tid på året barnet i så fall föds osv. Man kan enligt nig inte spara allt och vi resonerade som så att vi sparar det som har minnen i sig och som vi med stor sannolikhet kan tänka oss använda till ett eventuellt nästa barn. Och jag vet att vi i så fall kommer att vilja köpa nya kläder... Jag har lite fobi för fläckiga, utnötta och dassiga kläder... Även om vi redan kastat sådant som varit nedsmutsat och fläckigt trots några varv i tvättmaskinen. Och ingen mening att spara bara för att i fall. En stor säck ska vi försöka bli av med... Har aldrig sålt något på loppis förrut så det ska bli lite spännande!

Nu till grytorna med spaghetti och köttfärsås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0