Allt kan ses från två sidor...

Hej!

Hoppas att ni alla haft en bra dag, bara fredagen kvar och sedan är det helg!!! För mig innebär det en tripp till Kreta för lite semester med mina två favvosar, Mr Right och Moa! Ska verkligen bli mysigt. Jag tror (eller vet) att vi alla tre läääängtar såååå mycket!

Egentligen orkar jag inte skriva en enda bokstav idag... Är fullkomligt slut i min stackars kropp. Som vanligt så känns förmiddagarna någorlunda men sedan känns det återigen som om någon bombarderar mig med smärta. Det går liksom inte ens att sitta upp ordentligt. Ryggen värker till 100 % och det gör ont överallt. Återigen, låt en elefant eller flodhäst klampa över kroppen och tvinga en massa tvingar runt alla leder och muskler och hoppa från ett 10-våningshus... Som ni mår när ni landar är ett ungefärligt mått på hur jag mår... NICE:-)

Ja ja, hur som helst så kan man se en dag hur två olika vinklar.

Det ena, sämsta alternativet, är att tycka synd om sig själv och bara låta sig själv må piss, för det är ju egentligen så det är.

Det andra är att uppskatta allt som går bra och det man klarar av! Vara tacksam för de möten man får vara med om, det man åstadkommer och att man genomlider dagen...

Jag väljer det andra alternativet. Varje dag tänker och tror jag att jag kommer att må bättre än vad vad jag gjorde dagen före... Annars hade jag grävt min egen grav för väldigt länge sedan. Varenda kväll hoppas jag få vakna utan att ta en massa tabletter för att ens komma upp ur sängen. Än har det inte lyckats, men snart kommer det att göra det med hjälp av min mentala positivitet... Jag hoppas på det i alla fall!

I natt sov jag bara 1 1/2 timme. Det är en himlans tur att Moa sover. Hade hon varit vaken hade jag fått dåndimpen!
Trots det får man ideligen höra att man ser pigg ut. Ja tjena va! Men det bär väl tur det annars hade jag inte vågat se mig själv i spegeln... Värsta kommentaren är när någon säger " Du lär väl inte må så dåligt, du som ser så pigg ut..." Det är de man önskar kommer på det där oanmälda besöket...

Nog om det! Jag ska packa lite bikinis och skor i väskan, det känns tryggt, bara bikinisarna är med så jag kan sola så är jag nöjd! Och blir det ingen sol så lovar jag att jag ligger där i min solstol med bikini på mig i alla fal!

Sov gott alla söta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0