Smarrig kaka!

OK, jag är ledig idag och kan ju inte hålla mig ifrån att baka lite. Det är ju så smarrigt och doftar så gott. Och faktiskt ett stort intresse jag har... Idag fick jag för mig att baka en vit chokladkladdkaka. Frågan är omk jag tål den, vilket jag vet att jag inte gör, men är man sugen och framför allt när man är gravid så vill man gärna ha det som frestar just då... Hur som helst så tar jag lite tabletter och hoppas på att inte magen strejkar sedan (vilket jag vet attd en kommer att göra...)

Hur som helst så kan jag varmt rekommendera detta recept.

Vit chokladkaka Receptbild - Allt om Mat

200g smält smör
250g vit choklad (rörs ut i smälta smöret)
3 ägg
2,5dl socker
2dl vetemjöl

Glasyr
150g vit choklad
1/2dl grädde

Rör samman alla ingredienser till kakan och grädda ca 40 min i 175 grader i ugnen. Låt svalna.
Värm grädden och smält ner chokladen. Bred över kakan och låt stelna.
Servera med physalis, hallon eller blåbär och kanske en klick grädde till.

(kakan på bilden är inte riktigt som den jag gjorde...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0