Tankar om varför

Jag har kommit på mig själv flera gånger att jag är något av ett kontrollfreak. Vissa saker bara måste jag ha stenkoll på. Väldigt banala och enkla saker som egentligen inte behövs...

Ett starkt exempel är att jag alltid måste ha saker hemma i kylskåpet så att jag vet att det räcker om vi till exempel skulle råka få folk... Jag HATAR, och har alltid gjort, om kylskåpet gapar tomt. Vi brukar storhandla en gång i veckan och oftast räcker det tills vi handlar nästa gång... (hmmm, så är det väl typ jämt...) Men redan dagen innan som vi egentligen behöver handla kan jag känna att gud nu måste jag handla... Jag vill ha allt hemma så att jag själv har koll på att det finns... Samma sak när det gäller tvättmedel, sköljmedel eller städmedel, eller toarullar. Har nog fobi för att jag en dag skulle sitta på toaletten och pappret var helt slut... Ja då finns det säkert en servett, tidning eller dusch om det nu skulle vara så... Ha ha, hemska tanke:-)


Men hallå, egentligen, vad är detta för problem!? Verkligen ingenting, men jag är sådan som person och det är verkligen inget problem, bara att jag kommit på mig själv ibland med att tänka på att vi i stort sett alltid har det mesta hemma. Eller också är det kanske så man funkar när man har blivit mamma och vill ha det så smidigt som möjligt!?

Och skulle det vara ett problem om tomaterna var slut i tre dagar!? Nej, verkligen inte, men tänk om man nu vill ha en tomat då är det bättre att veta att de finns hemma så att man kan ta en om man vill... En frukost utan tomat, gurka och paprika går knappt...♥

Frukostmacka med äggröra Receptbild - Allt om Mat

Likaså så måste jag bara bädda sängarna innan jag åker till jobbet eller hemifrån för dagen. Eller städa upp det som ligger framme, diska/plocka in i diskmaskinen eller vad det nu kan vara. Jag hatar att komma hem och det är stökigt eller smutsigt. Jag vill komma hem till ett hem att trivas i och som är inbjudande. 

Det är tur att jag lever med min Mr Right som tycker lika i alla dessa saker (ok, kanske inte att man MÅSTE köpa nya toarullar när det bara är sex kvar...). Vi är likadana båda två och vill gärna mötas av lite ordning då vi vaknar på morgonen eller när vi kommer hem efter att ha varit borta!

Undra hur mycket man präglar sina barn!? Med tanke på att vår lilla ängel gärna städar efter alla på dagis och ställer iordning alla skor i hallen så att det inte ska vara så stökigt... 


Kommentarer
Postat av: ullis

Kan erkänna att man inte behöver vara Mamma för att vara kontroll freak...

Tur att M är lika dan, jag har levt med en som jag nu i efterhand förstår måste ha haft jobbigt med mitt beteende... Oooops...

KRAM

2009-11-13 @ 08:18:56
URL: http://ditastoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0