Vaccination

Vem har undgått svininfluensan!? Ingen antar jag. Jag blir bara så trött på allt tjat om allt som rör den. Jag har ännu inte vaccinerat mig, trots att jag är gravid. Kanske är det dumdristigt, men ingen kan ju för 17 svara på vilka biverkningar det finns. I Schweiz fick nu senast inte bla gravida ens vaccinera sig... Man vet varken ut eller in. Vad händer om det kommer en ny influensa som är hundra gånger värre och vaccinet inte biter om man redan har vaccinerat sig!? Samtidigt vill jag absolut inte riskera att smitta någon och framför allt inte bebisen då den kommer. Samma sak känner vi vad det gäller att vaccinera Moa. Vi vill ju inte att hon ska åka på eller dra hem någonting från dagis som kan orsaka dels att hon blir sjuk liksom bebisen senare.

Efter många diskussioner har vi nu kommit fram till att hon ska vaccinera sig och det får bli imorgon efter dagis. Åhh, grttis till mig som måste ta dit henne eftersom Mr Right inte hinner hem för att göra det innan de stänger. Jag bävar för det utbrott hon kommer att få där. Hon är lika feg för sjukvård och sjukhus som jag är. Och för mig gäller det att bita ihop så att hon inte ser att jag HATAR det. Hur ska detta gå egentligen!?

Och ja, jag har kanske, men bara kanske kommit fram till att jag antagligen också bör vaccinera mig mot min vilja. Bara för att jag inte ska smitta någon annan och framför allt inte den lilla bebisen som kommer. Jag brukar inte tveka inför sådana här saker, men just i detta fall så är jag fruktansvärt kluven på grund av att allt känns så luddigt och attd et ändå saknas en del forskning angående biverkningarna. Jag ska ta ett ordentligt prat med en läkare imorgon. Men alla säger olika så det beror ju på vem jag får prata med...

Märker ni att jag är en aning kluven i frågan... Ska ta och sova på saken...

ha ha!


God natt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0