Kanelbullensdag är det tydligen idag!

Måste erkänna att jag inte alls har koll på detta och jag bryr mig inte heller om jag ska vara ärlig... Hörde på nyheterna att det var Kanelbullensdag idag. Tänk att bulle ska ha en egen dag... Jag tycker nog att det finns viktigare saker att uppmärksamma än just kanelbullar... Men det är i och för sig himlans gott. Jag verkligen ÄLSKAR bullar och har redan frysen full. Så alltså behöver jag inte baka utan kan bara njuta av dessa godsaker!

http://vegankitsch.blogspot.com/2008/10/mer-kanelbullar-t-folket.html

Däremot så fick vår lilla familj ett ryck och bakade urgoda scones till frukost. För att göra dem lite mer frukostvänliga så hade vi i russin, pumpafrön, papaya och annanas bitar (torkad) och solroskärnor. Och gissa hur goda de blev!? Hur goda som helst! Enda nackdelen är att de är som godast med en gång man tar ut dem ur ugnen och sedan tyckare jag att de blir torra på ett kick... Tur att det finns micro så man kan mjuka upp dem... Till detta drack vi såklart te och åt ost och marmelad! Lite grönskaer för säkerhetsskull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0