Kaos i köket!

Fick en rysligt dum idee så här i efterhand. Ställde mig att baka bullar. Var den energin kom ifrån vet jag inte, men att den är obefintlig nu är ett som är säkert!


Stor deg! Och många många bullar blev resultatet.


Kom ju på att jag kunde förbereda middagen som ska bestå av köttfärssås och spaghetti till mina två älsklingar! Det resulterade i att det verkligen blev kaos i köket. Men vet ni, nu är det fint och städat igen. Ska nu fika med lite nybakta bullar innan jag beger mig in till huvudstaden för att lämna Moa till Mr Right och själv gå på en trevlig tjejmiddag:-)

Smarrig köttfärsås
1 gul lök, hackad
ca 15 st champinjoner (beroende på storlek) i bitar
800 g köttfärs

köttbuljongpulver
3 dl matlagningsgrädde
ketchup (egentligen tomatpure...)

Stek lök, tillsätt champinjoner och köttfärs. Bryb tills allt har fått fin färg. Tillsätt köttbuljongpulvret och ketchup/tomatpure och rör ihop. Slå på matlagningsgrädden och koka ihop.

Servera med bandspagetthi eller vanlig spagetthi.

Njuuuuut!

Egentligen har jag alldeles för ont i kroppen för att ens orka tänka tanken, men jag gillar mina vänner och känner att jag verkligen ill träffa dem, så det är bara att stoppa i sig några värktabletter och ge sig av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0