Så himlans trött

Jag är riktigt riktigt trött. Vi som hade börjat få in bra rutiner på lilltussen fick ännu en gång erfara hur trånga hans luftrör är. Han har blivit förkyld igen efter besök hos snoriga barn. Borde kanske inte hälsat på eftersom jag vet att han verkligen inte bör utsättas för sådant som förvärrar andningen... Men lätt att vara efterklok.

Han har svårt att somna liggandes eftersom slemmet stannar kvar då. Så vi har bullat upp med en massa kuddar under madrassen, men från att bara ha lagt honom i vaket tillstånd och han sedan somnat själv på nolltid, så har vi nu fått tillbringa lång tid med honom för att han ska komma till ro och inte besväras av slemmet och andningen. Han har rosslat som 17 tre nätter nu. Han sover, men inte jag. Stod och gjorde rent mun och näsa från slem och han sov... Det har inte blivit många timmar sömn, men ikväll gick det bättre än igår så man kan ju hoppas att det vänder.

Och vad har jag lärt mig av detta!? Jo, man kan inte göra allt. Ibland måste man kanske tacka nej till besök osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0