Akuten... IGEN

Undra om man kan skaffa klippkort där!? Tillslut kanske man slipper vänta.

Hur som helst så ringde dagis idag på förmiddagen, strax innan 12, och sa att Moa hade ramlat ner från ett tak... Hon hade tydligen jätteont i magen över revbenen och hade gråtit länge. Så det var ju bara att ta upp Hugo som låg och sov, peta i honom lite mat och åka och hämta henne. När jag kom dit så var hon i lekhallen... !? Men sa att hon hade sååååå ont. Mamma, jag har verkligen hemskt jättejätteont. Hela här...

Visade med hela ansiktet hur ont hon hade. Och dagispersonalen sa att hon inte velat göra vissa saker och att hon undvek att röra på höger sida. Så jag åkte förbi akuten när jag ändå var i närheten, istället för att åka hem först och sedan tillbaka. Tänkte ju bara höra med dem om det behövdes kollas upp eller om vi kunde avvakta (vilket jag tänkte att det borde vi kunna göra). De tyckte att vi skulle kolla eftersom Moa sa att hon hade jättejätteont, väldigt mycket ont... Och magen är ju inte så bra att slå i efetrsom det finns en del där inne som kan gå sönder.

Så vi satt och väntade, dock behövde vi inte vänta länge alls. Sköterskan frågade hur hon mådde och hon svarade som hon gjort innan. Sedan fick vi vänta på läkaren och helt plötsligt säger den lilla skitungen att hon inte alls har ont längre... Läkaren kommer in och undersöker henne och den unga lilla damen rör inte en min... Då jag bara nuddade eller petade 40 minuter tidigare så gjorde det ju väldigt ont...

Så kan det gå....

Lotta på Bråkmakargatan...



(Så likt just nu!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0