Jag lever!

Usch, igår var jag med om något riktigt läskigt och är väl nästan lite smått chockad fortfarande... Tror jag, i alla fall när jag tänker på det och hur det hade kunnat gå.

Hur som helst så var jag och Moa och badade i Fyrishov, hade hur kul som helst!!! Hon skrattade konstant hela tiden, och jag med. Det gäller att verkligen ta vara på de där stunderna där det bara är vi och man får egentid med henne. Underbart!

Badade i över tre timmar. Satte oss i bilen och körde hemåt. moa käkade glass och sedan somnade hon när det inte var alltför långt kvar hem. Jag sänkte farten till 70 km/h och hann tänka att nu är det snart 50 km/h (vägarbete på infarten...) och satt och körde med ena handen på ratten, avslappnad, så där som man brukar sitta.

Men så pang! Bara så där. Jag hörde typ en smäll eller vad det var och fattade inte riktigt vad som hände, men helt plötsligt skrapade bilen i vajjerräcket... Tänk att några sekunder kan kännas som en evighet. Det gick så snabbt och bilen drog liksom bara åt vänster och jag hann inte ens tänka vad jag skulle göra... Tillslut så fattade jag att jag måste bromsa och stanna... Vet inte om jag körde på någonting, men jag var helt enkelt inte det minsta beredd på vad som hände. Ut ur bilen och då är både fram- och bakdäcket platta på vänster sida. Bilen repig och jag alldeles darrig. Shit. Förmodligen måste jag ha kört på någonting eller fått punktering...

Tack snälla du bärgningsbil som låg bakom mig och hjälpte mig! och så klart Mr Rights far och nya fru som hjälpte mig hem!!! Vilken tur att det inte blev värre, tanken på vad som kunde hänt får mig att bli illamående och vilja kräkas...

Tack även den skyddande hand jag måste haft vid detta tillfället!

Jag kommer alltid köra med 10 i 2 fattning, den är nog inte så underskattad ändå. Om jag vågar mig på att köra igen...

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej Johanna!!!

Fy jag ryser och fick ont i magen när jag läste inlägget!!! TUR att det inte blev värre än plåtskador. Men håll koll så det inte kommer några symptom på extra ont i huvudet och nacken. Eftersom det gick så snabbt är det nog svårt för dig att komma ihåg hur ditt huvud rörde sig vid smällen.

Jag håller tummarna på att ingen av er kommer att känna av något men jag kan tänka mig att det sitter HÅRT mentalt i dig, usch det kan gå så himla snabbt, det är så lite som behövs...



Massa Kramar, och igen - SKÖNT att ni inte blev skadade!!!

2010-06-13 @ 12:14:37
Postat av: ulrika

Hej

Vilken tur ni hade.

Ett tips bara, kör på kvart i tre fattningen bara, om man har airbag iaf

:)

2010-07-10 @ 22:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0