Snart är det midsommar

Åhhhh, jag älskar sommaren och snart är det midsommar, sedan vänder det... Ja det är sant, men så vill man verkligen inte tänka.

Midsommar kommer som vanligt firas med goda vänner. I år blir vi antagligen några fler familjer, kommer bli ca 9 par plus barn. Och nu för tiden så är det verkligen många barn. Då det hela började var det inte mer än tre barn... Det har dock utökats en annnnnning, kan man säga. Vet inte ens hur många barn det blir nu. Det blir i alla fall en helspäckad dag med god mat och aktiviteter. Dans runt stången ska vi hinna med och så klart en massa gott att dricka. Hoppas vädret håller i sig så att det blir varmt och skönt. Myggen får gärna dra iväg någon annanstans, bara de inte är där där jag är så är jag nöjd. Så långt norr ut som möjligt tack!

Lite ska väl försöka inhandlas innan vi väl är där. Antar att det blir att ta bussen in imorgon och handla det som är viktigast. Vagnen får lastas till bredden. Kanske kan vi låna en bil, skulle bespara mig ganska många timmar om man kunde åka in och handla och sedan hem istället för att åka in halv tio och vara hemma tre... Även om det ofta tar lång tid att handla så tar det inte sååå lång tid. Men det funkar med bussen också!



Kommer med ens ihåg förra midsommarafton och hur illa jag mådde. Kom inte till festen förrens efter lunch och kräktes en massa. DÅ var det lilla Hugo som låg där inne och busade med mig, nu finns han här livs levande och i år ska jag vara med hela tiden, först dit och sist hem:-)


Kommentarer
Postat av: Ullis

Vad härligt det låter!!!

Hoppas ni får en JÄTTE bra medsommar!

KRAM

2010-06-23 @ 20:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0