Utveckling i rasande fart!

Jag tror Hugo, mammas lilla lilla gubbe, är inne i en utvecklingsfas just nu. Förra veckan var knepig med sömn osv. Han som i stort sett ALLTID sovit hela nätterna vaknade ett par gånger och ville äta och leka... OK att äta på natten men kanske inte att leka klockan tre... Mycket har också hänt sedan dess.

Han äter en hel portion gröt med lite fruktpure (oftast katrinplommonpure, vilket verkar vara favoriten... urk...) till frukost sedan blir det även en smakportion då vi äter middag av någon "smarrig" mat. Igår åt han en hel burk för första gången. Han gapar och sväljer och ska just nu ha tag i allt som står på bordet. Armarna blir långa...

Han rullar dit han vill, börjar skjuta ifrån med fötterna så snart kommer han väl åla. Han ställer sig på alla fyra och är verkligen med hela tiden. Han skrattar åt allt, särskilt mig, antar att jag är hans idol, mycket bra för mitt självförtroende:-) Sitta gör han alldeles själv, inte sålänge men en stund och han verkligen älskar det, för att inte tala om hur mycket han tycker om att stå upp mellan våra ben när vi ligger ner och hoppa. Han fullkomligt bubblar och tjuter av skratt!

Han har alltså från att vara en pytteliten bebis blivit stor och en alldeles egen person med egen vilja och mycket bus på bara några dagar. Nej jag vet att dte inte är så, men det känns så just nu. Han som skulle förbli alldeles nyfödd...

Nädå, detta är en underbar tid och jag tycker nästan att jag märker varje steg i utvecklingen betydligt mer än avd jag gjorde med Moa, eller också så vet jag bara mer vad det handlar om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0