Egen tid!?

Herregud.... det är inte sant vad saker man ALLTID har att göra... Rusa hit för att hinna det sedan dit för att hinna det... Och när får JAG den där lilla tiden alldeles ensam utan att 100 gånger bli avbruten av antingen en 4-åring då man matar den minsta eller bli avbruten av den minsta då man försöker leka med 4-åringen... När det inte är så blir jag ändå avbruten av någon av de tre hemma varanden och det spelar ju ingen roll vad jag gör... Till och med på dass blir man avbruten... Grrrrrr.

OK, jag kanske inte ska klaga, jag simmar och tränar ju en del som ni vet, men jag är iväg ca 2 timmar. Och då stressar jag dit och stressar hem för att jag vet hur mycket lättare det är att vara två vid läggdags osv... Men fasen ibland susar det i huvudet av trötthet vilket är fallet just nu. I TVÅ veckor har Hugo mer eller mindre varit vaken flera gånger per natt. Ända sedan han fick feber och precis då det känns som det ska vända ja då har jag bokat in vaccination som visar sig ge feber IGEN... Orka.

Jag vet vad en del säger, mannen då, jo, men han ska upp fyra och köra tio mil till jobbet, inte kan jag be honom vara uppe med grabben och lyssna på skrik hela natten... Eller kan jag det!? Ja egentligen, men jag är ju inte sådan. Jag kan själv (punkt) och vill ju inte att han ska köra av vägen av trötthet, dessutom är jag mammaledig. Men snart har mitt huvud blivit fullt av bomull, så trött är jag... Kanske i snitt 2 timmar sömn per natt... Och är inte han vaken så är jag vaken av värken... Gissa om det ska bli skönt att komma bort till värmen!?

Det bästa; Mr Right har lovat mig att då Moa är i Bamseklubben så ska han gå promenad med Hugo så jag kan slagga i solstolen... Det kan jag lova, det tackar jag inte nej till... Aldrig nej till en solstol!!!

Så då får jag egen tid:-)

(Sorry för lite klagan, men så är det just nu!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0