Söndag kväll 2/5

Helgen redan slut :( Åhhh, varför går den bara alldeles för fort varenda vecka... Egentligen ska jag väl inte hänga läpp, jag är ju ledig vareviga dag, mammaledig, vilket i och för sig är ett heltidsjobb, men det räknas inte riktigt. Men ändå, så längtar man liksom till fredagen igen. Och nu på fredag bär det äntligen av! den resan vi bokade och bara skrev "Infant" på lilla ofödda Hugo. Nu har han både namn och pass och skrattar åt allt! Ska verkligen bli enormt mysigt och kul att bara få vara vi! Moa räknar ner varje dag, hon minns Kreta förra året och vill så gärna resa nu igen (den till Egypten blev ju tyvärr inte av pga min trassliga graviditet). Hon ska även vara med i Bamseklubben. Hmmm, är egentligen emot det. Har man semester ska man väl umgås och njuta av varandra, men vi testar och kanske omvärderar jag min åsikt senare...

Blue Village - bästa semestern - alltid vid stranden.

Vad har annars hänt i helgen!? Jo, fredagen tillbringades hemma här med grillning tillsammans med grannarna. Trevligt och mycket gott. Sedan knallade vi i duggregn ner till Majbrasan och var hemma vid nio kanske. Ganska lagom.

Igår blev det en underbart god middag som bestod av grillade hamburgare, hemmagjorda och supergoda, hos våra trevliga vänner. Åkte hem med en extra tjej... Så söta dessa två fyraåringar. De lekte och käkade lördagsmys innan de skulle sova. Strax innan tio sov båda två och vaknade kvart i sju. Underbara tjejer det där!

Däremot hade Hugo inte en av sina bästa nätter. Han som brukar sova vaknade typ en gång var tredje timme och var kinkig, det enda som hjälpte var MAT... Så jag sov inget vidare i natt. Precis då jag somnat in ordentligt så började han igen... men det är bara att acceptera, inte så mycket att göra och vi har ju varit väldigt förskonade hittills... Men det var inte lika kul att masa sig iväg till träningen imorse, ganska trött...

Idag har vi varit ute nästan hela dagen. Moa var på kalas och Hugo har legat i vagnen. Mr Right har hjälpt grannar med tomten och jag har vandrat mellan alla gårdar och pratat! Trevligt!

Fötterna filade och insmorda (behövdes) och händerna fixade med filning av naglar och lack. Känns lite fräscht faktiskt.

Väskorna nerplockade från vinden så nu ska jag ta och se över det som ska packas... Åh, snart bär det av!
Söndag
V 3 m/s. +14 / +13°C.
Övervägande soligt och uppehåll.
Söndag natt
V 2 m/s. +21 / +12°C.
Övervägande klart och uppehåll.
Måndag
NV 2 m/s. +25 / +12°C.
Övervägande soligt och uppehåll.
Tisdag
NV 1 m/s. +25 / +15°C.
Övervägande soligt och uppehåll.
Onsdag
NV 2 m/s. +26 / +14°C.
Övervägande soligt och uppehåll.
Torsdag
NV 2 m/s. +26 / +14°C.
Övervägande soligt och uppehåll.
Väderutsikter för kommande vecka... Inte helt fel och jag gillar det där runda gula!!!

Bilder på Cypern
Kanske ligger jag i någon av dessa solstolar om en vecka... I like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0