Adventsstädning...

Känner mig nöjd... Har kommit halvvägs med adventsstädningen eftersom jag vill ha rent och fräscht runt omkring mig blev det nog en av de grundligaste städningarna i detta hus hittills. Fick ett litet ryck. Började med att rensa lite i Moas rum vilket inte går att göra då hon är hemma. Lite mindre saker, lite renare och mycket mysigare med en rosa ljusstake i fönstret... Hugo fick en ny, en turkos som passar hur bra som helst i hans rum. Kände inte riktigt att jag ville ställa in en rosa där... Så kanske Moa får en i varje fönster!?

har dammat och torkat överallt så nu väntar jag på att min lilla tuss ska vakna så jag kan dammsuga lika grundligt. Brukar allt göra det då han sover med, men kände att han behöver sova ostört idag eftersom vi varit på språng hela veckan. Nu är han inne på sin tredje timme och jag slappar i soffan. Känner hur värken kryper på och att det inte alls är bra att sitta still... Men jag har förbaskat ont och kan knappt krama ur trasan så jag antar att jag egentligen behöver ta det lugnt...

Blir kaffe och bulle snart och intresseklubben antecknar...

Ska försöka styra mina händer till att plocka fram alla adventssaker. Behöver ordna det idag eftersom jag beger mig södreut imorgon och inte kommer hem före natten till måndag. Ska ut på en rolig liten resa med mina underbarta kollegor. Ska bli såååå kul! Bara kroppen pallar, är lite orolig för att den inte ska göra det, men på med masken så löser sig allt....

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej tittar in lite här. Det kliar i mina fingrar att få plocka upp adventssakerna :)Kartongen står klar att packas upp & det ska vi göra ikväll, jag å barnen. Må gott denna 1 advent!

2010-11-26 @ 05:50:54
URL: http://nillansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0