Äntligen fredag!

Kan man egentligen säga så när man är mammaledig!? JA, det tcker jag! På något sätt är just fredagen den där riktigt mysiga dagen... Och det är idag en av få fredagar som jag inte ska iväg och jobba då Mr Right kommer hem. En eftermiddag tillsammans. Inte helt fel. Annars har jag alltid jobbat sent just fredagar eftersom det passat bäst för Moas del med dagis osv. Men inte idag! Och huset är nystädat. Det fixade vi igår. Jag undrar om det lilla badrummet är extra rent!? Mr Right städar gärna inte, när han gör det så är det tills fingrarna glöder och igår tillbringade han ca 1 1/2 timma i Moas och Hugos badrum som knappt används... Antar att det är fläckfritt nu... Jag hann i stort sett resten av huset då... Effektivitet kallas det. Efter städningen blev det en städöl till Robinson!

Shit, jag älskar Robinson. Lätt ett program jag skulle kunna tänka mig att vara med i!. För det första så är det varmt och skönt:-) och så lär man ju få umgås med en hel hög puckon och självgoda människor... Men antar att det är sådana de vill ha. Tyvärr är det ju inte alltid den som är bäst lämpad eller bäst rustad som vinner.

Gick och lade mig igår med hopp om att barnen skulle sova länge idag med. Hela veckan när vi ska iväg har de sovit som stockar till efter åtta. Men icke, 06.42 vaknade Hugo och strax efter Moa. Det slår aldrig fel. Men å andra sidan tror jag inte att jag ska klaga. Det finns många många småbarnsföräldrar som har det betydligt kämpigare med sömnen. Har försökt få lilleman att somna, men det verkar trögt på dagarna nu. Jag fattar inte att han orkar. Men det är precis som att han inte kan koppla av om dagarna. (igår och idag). Känns liksom lönlöst att han står dör inne och ylar, är han uppe är han hur glad som helst. Kan det vara den berömda nio-månadersfasen? Men han behöver ju sova, så just nu utkämpar vi en kamp om vem som ska ge sig först... Han eller jag!?

Snart kommer Mr Right hem, och jag längtar efter honom och såklart fikat han skulle köpa med sig hem... Undra vilket jag just nu känner som prio ett för!?

Skit väder är det också. Jag och Moa har tänt ljus, men hon drog ut. Så klart hann vi knappt parkera bilen innan granntjejen var här. Svårt att tackla ibland. Och stackars mina vänner som ibland tvingas lyssna på när jag beklagar mig...

Jag vill ha sol!

Mauritius 2008! Åh, skulle då gärna vara där igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0