Igång igen!

Så, då var det avklarat två simpass. Dock mycket lätta. Det känns att man varit sjuk och inte är riktigt 100 än. Men ändå så skönt att få röra på fläsket! Är egentligen astrött, men sjönk ner i soffan när jag kom hem efter att ha sövt en vaken och ledsen Hugo. Nu HOPPAS JAG ATT HAN SOVER HELA NATTEN... Han har inte sovit i stort sett på hela dagen. Grrrrrr.

Hade ju tänkt plugga, ligger efter eftersom jag hoppade in i kursen sent, och det är något jag hatar. Men har ändå lyckats läsa en hel del sedan igår. Först uppgiften ska vara inne på måndag... HJÄLP!!! Och faktiskt tycker jag att den verkar riktigt svår. Etik är svårt och framför allt ganska flummigt. Men det är ju jag med ibland och kan flumma på ganska bra med mina tankar... I PM-form ska det vara, vilket inte gör mig någonting då omfånget ska vara på 4-5 sidor så jag tror inte att det blir så svårt att få ihop det direkt. Men vi får väl se.



Härligt höstväder har det varit idag! Det blev en tur till en kär vän och hennes barn där mina barn lyckades ha ner och göra sönder det mesta... Skämdes en aning kan man säga. Moa hade sönder en jättefin stor ljuslykta/stake. Spillde mat och tjatade hela tiden. Hugo var på allt som var i hans höjd. Ställde sig upp överallt och krälade på bord och stolar. Inte en enda sak gick att ha kvar där de från början stod. Hön hade alltså ganska mycket att plocka tillbaka när vi åkt... Så man kan väl säga att jag idag varit en sådan där mamma som jag tidigare tittat på och tänkt "Stackars henne som har sådana där ungar som bara röjer och är överallt..." Men nu är jag själv där...

Vad ska det bli av min lille man? Han ger mig så mycket. Kärlek, bus, lek, ömhet, skratt, upptäcktsfärder och MOTION... Moa ger mig också en massa, men helt andra saker. Självklart kärlek, ömhet och skratt, men också stillhet, mys, och framför allt ett lugn i kroppen. Hon känns så stabil och trygg i sig själv och skulle aldrig (än så länge) falla för grupptryck. Hon vet vad hon vill och bryr sig inte vad andra tycker. Till exempel så var hon enda stjärngossen i luciatåget trots att alla tjejr var lucior och killarna var tomtar. Skönt att våga vara sig själv. Och så klart världens sötaste stjärngosse!

Nej, faktiskt så tror jag att jag byter Paradise Hotell (vilken skit!!!!) mot Det psykiska jagets integritet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0