Träningslördag...

Japp, upp i morse och simmade ett lugnt teknikpass. Fast teknik är ganska jobbigt, men det var i alla fall ingen speciell fart direkt, skönt.

Hem och hämta Moa för att skjutsa henne till handbollsskolan och direkt efter det upp för att köra CrossFit. Träningsvärken som precis har släppt lär ju komma tillbaka. Helt slut. Men sjukt kul! Alla tar i som sjutton, ingen ger upp och framför allt alla kämpar.

Vi körde en serie idag som började så här

200 meter löpning
20 pullUps
100 knäböj
60 hopprep
200 meter löpning

Och slutade så här, med enda haken att det var på tid...


1 km löpning
100 pullUps
200 knäböj
300 hopprep
1 km löpning

DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖD!

Men jag körde hårt och jag vann:-) Ha ha! Som den tävlingsmänniska man är. Men å andra sidan är det inte tävling utan man gör det för sin egen skull och utefter sina egna förutsättningar. CrossFit bygger ju på intensiteten. Inte vanlig styrketräning där man gör långsamma rörelser utan där man gör rörelserna korrekt men snabbt. Fan vad jobbigt det var! Men en helt annan typ av träning för mig.

Så nu är min största utmaning att få med mig Mr Right upp dit, men det är nog något jag inte kommer att gå segrande ur...

Efter det upp och handla bland en miljon andra människor som också vill handla. Moa var i lekrummet så det var skönt att gå och finurla lite själv och prata i lugn och ro med alla man träffade:-)

Hem och packa upp och möttes av en underbart glad Hugo. Men oj så ont han har i tänderna. Plutten!

Nu ska vi bara softa resten av lördagen med en god middag (hoppas jag) bestående av potatisgratäng och entrecote med en sallad till. Och sås, en massa sås som den såsoman jag är!

Ha nu en underbar lördag allihop!

Kommentarer
Postat av: Jeppekatarina

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2011-03-29 @ 20:06:43
URL: http://jeppekatarina.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0