Ny vecka, nya tag

Måndag igen! Ännu en vecka att lägga bakom sig!

Vill bara börja med att tacka våra kära vänner som var här och hjälpte oss att måla garaget iår! Tusen tack, trevligt sällskap och välbehövlig hjälp! Tack!

Och så klart ett stort tack till våra andra kära vänner osm bjöd på så god middag och så trevligt sällskap igår!!! Trevligt!

Men nu är det nya tag som gäller. Och shit så trött jag är. Min lilla uss hade ingen bra natt i natt. OK, han sov väl i stort sett hela tiden, men bökade och letade efter nappen, grinade i sömnen och verkade allmänt orolig gjorde att jag vaknat minst en gång i timmen hela natten. Skönt... eller inte. Känner mig ganska mör och inte gjorde det saken bättre att värken nu verkligen naglat sig fast i min kropp. Alltså krävs det nu mer träning men på en något lugnare nivå... Vill inte träna mer, orkar typ inte det... Men hellre det än att ha ont och proppa mig full av konstiga mediciner.

Så vad ska jag göra idag då? Hade tänkt börja på Rytmik med Hugo, men den börjar elva och han har ännu inte somnat. Han behöver sova på förmiddagen och jag vill egentligen inte väcka honom just då, men jag vill samtidigt gå på sången... Kanske blir dte öppna förskolan istället för just sång!? Jag vet inte. men det är alltid kul att ha lite aktiviteter. Har ju en timma på mig att bestämma mig...

 

Moa börjar på gymnastik idag, pluttgumman. Hon skulle promt ha tights och tröja, ingen gympadräkt här inte. Får väl se vad de andra har på sig, finns ju en chans att hon ändrar sig. På söndag börjar hon på simning. Kul! Får se hur det kommer att gå, de flesta är runt sju, men hon är duktig och jag tror det kan bli bra. Det är ju en individuell sport och ibörjan simmar man inte så mycket. Mest lär sig grunder och jag tycker det är bra. Hon måste vara sex för att få gå i kommunens simskola, vilket är jättekonstigt. Jag förstår det på ett sätt, men det borde ju finnas en fortsättningsgrupp där man får gå oavsett ålder om hon nu redan kan simma...

 

Nu skulle jag vilja soooooova, men får väl se hur dagen artar sig. Träning ikväll i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Halloj, du får en liten simmare som följer dina spår? :)

Min dotter, nu 11 har simmat i simmklubben i ett par år, innan de märkesgrupp å så, simmat sen hon var 5 tror jag. Hon slutade tyvärr nu i simmklubben till min stora sorg då hon var så duktig.

Så e de ibland, inte alltid dom vill de vi vill.

Helt ny bana i fotboll istället ;)

2010-09-06 @ 16:25:08
URL: http://nillansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0