Sömnen var välbehövlig!

Hade en mycket trevlig dag igår med min kära vän och hennes dotter i huvudstaden för besök på Junibacken. Var inte hemma före efter fyra och det var bara att köra igång med vanliga köret...

Efter att ha storstädat, kört crosstrainern och tagit hand om en febrig Moa så sjönk jag och Mr Right ner i soffan och bara slöade till Kniven mot strupen. Moa var pigg hela dagen men så helt plötsligt kom hon upp med 39 graders feber... Och hon som aldrig varit febersjuk i hela sitt 4-åriga liv... Lilla gumman. Väldigt ynklig kan jag lova. Idag är det bättre, men det blir en lugn dag inne. Med mys i detta nystädade hem. Ganska skönt faktiskt.

Jag somnade strax efter 10 och vaknade vid åtta i morse. Då väckte Hugo mig med sitt söta joller. En glad skit det där! Ett litet avbrott blev det då Moa var kokhet vid 3-tiden i natt, men det gick på ett gick. Tog nog febern, gav alvedon, fixade vatten och klappade om henne i sömnen. Har bara ett vagt minne av det och jag somnade om som en stock. Måste varit det där trista träningspasset på crosstrainern som gjorde att det gick bättre att sova! Jag vägrar nämligen att ta piller för att sova. Skulle aldrig kunna göra det när jaghar mina barn och Mr Right åker så pass tidigt som han gör. Hur som helst så var det underbart skönt att sova så många timmar. Men det kan även ha att göra med att vädret varit något bättre. Me like:-)

Så idag blir det alltså i stort sett nada att göra. Fixa lite mat och tänka ut vad vi ska käka till middag. Vill ha något gott, men vad är gott idag då!? Kanske en wok med grönsaker och kött?! Nja, är jag sugen på det tro!? Vet inte riktigt.

Kvällen kommer att avslutas med träning i alla fall, i simbassängen! Kul. Och morgonen imorgon kommer börja med simträning. Sedan packar jag och Moa våra väskor för att ha en underbar myshelg i en stad cirka sju mil bort. Vi ska bo på hotell (med pool såklart) och gå på bio, Prinsessan Lilliefee, shoppa, äta lunch och middag, mysa och bara va. Så jag hoppas verkligen att hon blir bra under dagen. Hon har längtat så efter det så jag hoppas att det går!

Nej nu ska jag ta och klä på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0