Valet 2010

Pratas det om så mycket annat!? Jag har dock aldrig ägnat så mycket tid och engagemang för att verkligen sätta mig in i alla olika partiers syn på saker och ting. Kanske börjar man bli vuxen:-) Nä, men ju mer jag läser ju mer intressant blir det ju så klart. Och jag vet vad jag vill ha ut av de som ska styra, om det blir så får vi se, men jag vet i alla fall vad jag ska rösta på och imorgon ska vi förhandsrösta. Söndagen är vigd åt aktiviteter....

Jag anser att alla som kan ska jobba. Jag vill inte betala för de som går runt och lallar och får bidrag trots att de är kapabla till att utföra jobb, däremot vill jag inte att de (som jag själv, mitt ego talar) som verkligen vill jobba och sliter för att kunna ska bli utförsäkrade... Rimliga gränser.

Jag anser att skolan är en intressant fråga, gärna betyg från årskurs sex, inte mig emot.

Gynna egenföretagarna!

Låt föräldrar själva bestämma hur de vill ta ut sina föräldradagar. Det är väl upp till var och en, vem bryr sig om hur någon annan gör....!? Inte jag i alla fall.

Såklart ska sjukvården effektiviseras... Nej till vårdköer, ok till att välja privata alternativ...

Ja listan kan göras lång, men nu vaknade Hugo så då får jag väl ta upp Lillgubben, men kan ni gissa vilket parti jag röstar för:-)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Lätt som en plätt att du är högervriden i alla fall. Låter som en folkpartist eller moderat.

2010-09-15 @ 21:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0