Pyssel- och fixardag

Imorse bjöd vi in granntjejen, Moas kompis, till att tillbringa dagen med oss istället för att vara på dagis. Så redan då vi åt frukost kom hon och vi satte igång med att baka bullar i massor, fixa påskris, åka och handla, äta lunch och nu är de ute och leker en stund medan Hugo sover. Ska bjuda in en annan mammaledig granne till lite fika och sedan blir det kanske lite träning ikväll. Vet inte om min axel som gör förbannat ont pallar det, men skönt at komma iväg. Mr Right är borta hela helgen och han har fixat barnvakt så att jag kan träna (tack snälla rara söta älskling). Men jag saknar honom redan. Vill bara gosa ner mig i soffan med honom utan att göra något alls, men det får bli när han kommer hem.

 

Annars kommer vi ha en lugn helg. Måste dock komma ihåg att betala resan imorgon. Bara en dryg månad kvar tills vi beger oss av till varmare breddgrader. Gissa hur skönt och underbart det ska bli!? Hur skönt som helst!

 

Inget plugg idag, men vet ni vad, jag saknar det, måste liksom aktivera hjärnan på en annan nivå, men det blir kanske lite kvällslektyr i form av Kön och kognition... Ganska intressant kursbok och framför allt väldigt lättläst. Och varje kväll hinner jag bara läsa ett par rader inna jag somnar:-) Perfekt fölr en värkande kropp:-))

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0