Allvar

Imorgon börjar allvaret för min lilla prinsessa! Dags för inskolning på Fritids. Gissa om hon är förväntansfull!? Till och med så spänd att hon inte kan sova tydligen... Men jag förstår henne, det är ett stort steg att gå från dagisbarn till SKOLBARN. Imorgon är det dock bara en ynka timma till hennes besvikelse. Och jag ska få vara med!!! Nästan så att det är lite spännande för mamman med. Men sedan så blir det andra bullar. På onsdag får hon vara där själv i ca tre timmar och under den tiden är det första dagen i Hugos liv som han ska få vara på dagis. Tror definitivt inte at´t det kommer vara några som helst problem, men jag kan ha fel. och det är lite skillnad i hur de lägger upp inskolningen mot när vi skolade in Moa. Då var det en ganska utdragen process på ca två veckor (även om hon var själv där från 3:e dagen så satt jag snällt och väntade i personalrummet i flera flera dagar inte det minsta kul. Men nu har de vad jag förstår första dagen 1 timma, andra dagen med lunch och tredje dagen med vila, men då ska jag vara med hela tiden och sköta honom med mat, blöjbyten, av- och påklädning och sovning osv.

 

Vet inte riktigt vad jag anser om detta. Bra att det bara är tre dagar (beror ju på barn såklart) men lite konstigt att jag ska "sköta" honom där i tre dagar och sedan ska jag lämna honom... Tycker att han kanske borde vänja sig vid att de tar hand om honom direkt, men det finns säkert någon trygghet i detta som slussar in barnet med att låta personalen ta hand om dem. Vad vet jag... Men konstigt att vara en del av de vuxna på dagis, men även lite kul såklart!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0