Välkommen sköna fredag!!!

Härligt med fredag igen:-) Imorgon vankas jobb, men tills dess ska jag njuta.

Idag har Hugo varit ledig och vi spenderade förmiddagen på Arlanda! En överlycklig liten kille som fick titta på flygplan.


Fruktstund i stolen och njöt av alla plan, hans dag var uppenbarligen räddad! På väg hem passade vi på att hälsa på mormor, vilket gjorde honom ännu gladare... Tänk att så lite kan betyda så mycket. Nu sover han, alldeles utmattad och jag väntar på att Moa och Mr Right ska komma. Lite mellisfika, taccos och träning står på kvällens agenda.

Eftersom träningen även kallar imorgon innan jobb blir det inget vin idag, men imorgon kväll ser jag verkligen fram mot att krypa upp i soffan med Mr Right när charmtrollen somnat och bara va... Det var riktigt länge sedan, så jag hoppas att han inte bokat in något annat...

I vår kommer jag läsa en spännande kurs, samtidigt som jag förhoppningsvis ska ta mig an examensarbetet... Kursen var inställd på distans, mycket mycket synd, men ges vid Uppsala och Stockholm, vet dock inte om jag kommer in än, eftersom jag var tvungen att göra en sen anmälan. Jag vill egentligen läsa den på distans, men går det inte så är det så. Och att bli klar väger nog tyngre än att vänta tills i höst... Den kurs som jag mest ser fram mot att läsa är faktiskt:

Psykologisk testning i skolan, vården, socialtjänsten, arbetslivet och rättsväsendet. 

Behörighet

Grundläggande behörighet samt Statistik och forskningsmetodik, 7,5 hp och 52,5 hp i psykologi, pedagogik, socionom-, P/A- eller sjuksköterskeprogram eller motsvarande, alternativt minst ett års yrkesverksamhet med relevanta arbetsuppgifter.

Information

 

Psykologiska tester blir allt vanligare inom skolan och vården, men även på arbetsplatsen (särskilt rekrytering) och inom socialtjänsten och rättsväsendet. Vi testar t.ex. för diagnostiseringar såsom posttraumatisk stress, utbrändhet, depression, utvecklingssvårigheter, socialanpassningssvårigheter, men även för bedömning av individens ansvarsförmåga, trovärdighet, eller personlighetsegenskaper i samband med rekrytering av lämplig personal. Kursen ger kunskaper om hur sådana tester konstrueras och tolkas, samt tar upp en rad frågor om testers validitet, reliabilitet och trovärdighet. Kursen är således intressant för studerande inom psykologi, pedagogik och specialpedagogik, socionom-, P/A- samt sjuksköterskeprogram, men även för yrkesverksamma såsom socionomer, poliser och sjuksköterskor med arbetsuppgifter relaterade till utredning av individuella egenskaper, färdigheter, svårigheter och symptom.

Litteraturen är i huvudsak på engelska.

Ska bli grymt kul!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0