Nu tar vi helg!

Japp, på fullaste allvar, en dag för tidigt, men sjutton så skönt (ha ha, säger jag som alltså är mammaledig:-). Idag har vi STORSTÄDAT grundligt. Det var välbehövligt. Att det kan bli så smutsigt på bara en vecka... Antar att vi har en liten som orsakar röran... Det finns inget bättre än att dimpa ner i soffan efter att ha städat och allt är så där fint och mysigt inför helgen! Det enda som fattas är en stooor bukett med tulpaner, men det får bli morgondagens projekt, och kanske det enda... det enda som fattas men som kanske kan intas är en kall öl. Det skulle vara riktigt gott.

 

Annars blev det badhuset med Moa och sedan låg vi och ritade på hennes golv medans grabbarna i huset var ute en sväng. Den lilla damen kan nu läsa. Hon slutar aldrig att förvåna mig. OK, det är ord, jag vet inte om hon kan läsa en text och förstå sammanhanget av den, men inte illa pinkat för en nybliven 5-åring!

 

Helgen fortsätter imorgon med lunch med bästa kollegan, middag med familjen, badhuset med de kära simpolarna, jobb och plugg. Lite fika med vänner och vips så är helgen slut!

 

Men nu ska jag bara njuta av att den just har börjat!



Pricken över i:et kommer imorgon! Glädjespridare när solen skiner!


Kommentarer
Postat av: Janina

Åh Malsta är ju toppenläge! Vi tittade på många hus där innan vi bestämde oss för att lägga just husköp lite på framtiden! :) Ja, "snart" flyttar vi.. Jag bara älskar doften av nybyggt! =) Hur länge sedan är det ni byggde?

2011-03-04 @ 06:58:14
URL: http://janinans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0