Städmani

Herregud vad det rensas just nu här hemma. Vi alltså jag har fyllt tre hela sopsäckar med sådant som vi inte använt/saknat/tänkt på sedan vi flyttade in. Tvättstugan har tre hyllplan tomma som nu kan fyllas med nytt. Min och Mr Rights klädkammare är nästan tom vilket betyder att jag kan shoppa massor och få plats med det. Köksskåpen är rena och fina och rensade där det behövdes. Man ser i alla fall vad vi har nu... Ha ha. Kontoret har inga lösa papper utan allt är på sin plats. Imorgon ska jag ta tag i badrummet som ska skrubbas och rensas från golv till tak.

 

Jag undrar lite hur kalt det kommer bli här hemma... Eftersom vi inte är några prylmänniskor så kommer det nu alltså finnas ännu mindre saker. Men ärligt talat, har man inte saknat grjerna eller använt det på ca två år, tror ni att man någonsin kommer göra det då!? Nej, just det. Samlar ju bara en massa damm och tar pltas för nya trevliga saker...

 

Moas och Hugos rum ska också få sig en genomkörare, men jag tror att de är ganska ok redan nu, men vem vet vad man kan hitta där. Så man skulle nog kunna säga att efter imorgon kommer det vara kliniskt rent här och ett fyllt kylskåp. Kan det bli bättre inför stundande helg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0