Dagarna blir inte riktigt som man tänkt sig

Denna vecka går till historien som en av de värsta. Två tentor, sjukt barn full med prickar men SÅ PIGG och ett annat barn med skollov... Hur kan man klyva sig eller klona så att det blir tre, eller gärna fyra för någon ska ju även ta hand om hem och allt vad det innebär. Dessutom är värken inte så schysst just nu. Att träningen blivit lidande bidrar ju med. Men snart, snart är denna vecka slut, och jag ser verkligen fram emot en ny veckqa som jag hoppas startar med nya tag. Men varför ska det vara så svårt för någon annan att bry sig!? Varför är det "tillskrivet" mig att vara hemma och skolan blir lidande? Nätternas pluggande till två-tre och dagar utan den minsta tid till plugg och vila har definitivt satt sina spår. Inte minst kändes det idag på kvällen simpass. Inte ofta som jag erkänner det, men idag tröt orken verkligen. Passet var i och för sig ganska tufft, men det var verkligen tungt och jag fick slita på ett helt annat sätt än vad jag är van vid. Dessutom missar jag såklart helgens trevligheter för att Hugo fortfarande har vätskande koppor... Skitkul verkligen. Känns som att jag kan dessa fyra väggar ganska bra nu... Och ja, det låter som att jag är less, och faktiskt så är jag det, men jag är inte långsint och snart är denna sjukdomsperiod över och då får jag ta nya tag. Men faktum är, jag ligger fasloigt efter i skolan. Si sådär 32 timmar på denna tenta... Bra, verkligen sjukt bra! Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0