Dagen har börjat bra!



Dagen började med ett gympass, troligtvis det näst sista innan tävlingen nästa helg. Sjukt att man verkligen kan träna upp kroppen så mycket på en månad... Orkar mycket mer styrkemässigt nu, vilket inte minst visat sig då vi kör arm på träningen, alltså precis det mål jag ville uppnå med styrkan!!! Dessutom fick jag en liten tankeställare då jag är sjukt dålig i frånskjutet vid vändning, hmmm, borde kanske träna lite spänst och benstyrka med!? Bara att det är sååå trist, men vill man bli bra så är det ju just det tråkiga som man ska träna lite extra på. Därav blev det tåhävningar och benböj idag. Lite läskigt ändå, för skulle tävlingen misslyckas totalt så skulle jag bli sur och säkerligen skita i att träna mer styrka... Liksom skylla lite på det... Ha ha. Fast å andra sidan så känner jag mig sååå mycket starkare, både mentalt och fysiskt så någon nytta har det ju varit. Plus att min värk faktiskt lindrats en aning av detta. Inte i ryggen, för den gör fortfarande svinigt ont och särskilt fort att få en remiss verkar det inte gå. Är dock inte förvånad. Men jag vill gärna ha en ok rygg, fibromyalgivärken har jag liksom accepterat och jag lindrar den genom träning, men ryggen som jag enligt sjukgymnasten skulle träna, det går inte. Hur i hela friden ska jag kunna göra ett rygglyft om det gör ont bara jag sträcker på ryggen eller ligger på den!? Jag har försökt lyda hennes råd, men det tar stopp för att det gör ont. Och enligt vad jag alltid fått intpräntat i mig så är det en signal för kroppen att tala om att man kanske inte borde fortsätta???

Syra kan också göra ont, men det är en annan sak och den ska man bara besegra...

Igår simmade vi ett ganska lugnt pass och även om jag inte var motiverad innan så gick det bra. 50:orna kändes riktigt bra. Huvudserien var

4 (4*50) frisim fart 1-4

gillar den serien, man ökar till max och kommer liksom igång på ett bra sätt!

Såklart simmade vi en massa annat också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0