Dagens kommentar

Hon är ju för underbar, min lilla fina Moa.

Härom kvällen låg hon i sängen och såg lite så där lagom finurlig ut. Så säger hon:

M: - Mamma, jag har tänkt på en sak.
J: - Ja ha, vad då då?
M: - Jo, jag har ju faktiskt inte skrikit eller bråkat på två dagar.
J: - Nä, det är väl bra det. Det ska man ju inte göra, det är ju inte så roligt.
M: - Men då borde jag ju få 2 hundralappar i veckopeng nu?!
J: - Varför då?
M: - Jo, en för varje dag. Det blir bra det mamma.
J: - Nej, det kan du inte. Det är ju jättemycket pengar.
M: - Hmmm, men ok då, 1 hundralapp kan vi säga då.

Förhandlare... Till saken hör att hon får 30 kr och de brukar hon spara för annars tar de ju slut med en gång (!?). Hon har ju även kommit på  att hon kan strunta i att köpa godis för veckopengen och istället smaka av oss... Hon är inte dum den där ungen:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0