Sjuk kille

Mitt mammahjärta gör ont idag. Min älskade lilla plutt ligger fortfarande i över 40 graders feber och har så gjort hela natten. Jag är sjukt nojjig då det gäller Hugo och feber/hosta. Dels för att han haft feberkramper och det är ingen höjdare, liksom att han föddes med trånga luftrör och har vid ett flertal tillfällen haft svårt att andas, och därtill krupp. Så det är inte många minuter jag vågar lämna honom... Och jag vet att feberkramper kommer när febern stiger fort vilket innebär att han inte borde få någon nu eftersom den varit konstant ett tag....
Men ändåååå, de blir så små och ynkliga. Han orkar inte ens titta. Men har druckit och fått i sig lite alvedon, sjunker inte febern det minsta snart får jag väl ringa och kolla vad jag ska ta mig till.



Nu ligger han i alla fall här i soffan bredvid mig. Ska försöka ta tag i lite pluggande och kanske ta tag i uppsatsen. Kom igång lite med den igår, trots allt. Hade en grymt effektiv pluggdag så jag känner mig inte stressad över att vara hemma med Hugo idag. Nu kan jagverkligen lägga allt fokus på honom, men ändå passa på att plugga då han sover.

Min älskade lilla tuss. Konstigt, ibland önskar man att han ska vara så här lugn, men när han väl är det inser man att någonting är så fel. Tacka vet jag vilden i honom som är sådär härligt glad och charmig med glimten i ögat.

För övrigt har han en mening som han försöker förmedla till oss, men vi förstår inte... Han säger:

H: - Mamma?
J: - Ja, Hugo vad är det?
H: - Dadaddabbabagliabaraddlmamma...

Svarar man inte på det blir han sur och det är alltid exakt samma "fras" men mamma kan bytas ut till pappa eller Moa. Annars så har hans ordförråd verkligen vuxit, häftigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0