Nu kör vi!

Ja, skolan har startat med rivfart. Tycker alltid att början av varje termin är en blandning av spänning, förväntan och... kaos. Innan allt fallit på plats med vad man förväntas göra, inlämnings- och provdatum och tills alla böcker finns inom räckhåll är ångestfylld. Kanske för att jag vill ha kontroll och planera allt, men även för att jag vill ha ordning och med lätthet möta det jag ställs inför. Vissa böcker är införskaffade och lite lockar det allt att sätta sig in i dem. En fick förtur, ska vara läst om
En vecka, och måste säga att jag gillar den, eller vad sägs om 'Psykologin som vetenskap', ha ha. Men den är bra, och jag fattar vad jag läser!

Dagen har varit härlig. Två söta små töser har gjort mig sällskap här hemma, hämtade Hugo och åkte och badade och fikade. Pannkaksmiddag och en massa längder i bassängen avslutade dagen. Att jag inte sov mer än 40 minuter i natt är snart ett minne blott, även om det känts idag. Värken förgör mig inifrån just nu. Fan, annars hade allt varit perfekt. Nästan lite för perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0