God jul

Äntligen är alla barns (och min) efterlängtade dag här. Dock kan jag inte annat än att skänka en tanke till alla barn som inte får den jul de förtjänar. Det ska vara en värmande dag, bestående av lycka, kärlek och glatt umgänge. Tyvärr är det inte så för alla. Fattigdom, alkohol och annat lidande gör även denna dag till den värsta för många. Åh, det svider i mitt hjärta när jag tänker på det. En dag ska jag göra något för dessa, om än bara lite, men det är också det som ger. I år skänker jag en gåva, gör det du med. Ingen förtjänar annat än en bra jul i ett 'välfärdssamhälle' som Sverige... Men medvetenhet bör finnas om att klyftan mellan rika och fattiga ökar. Tänk på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0