Midsommarafton

Dagen till ära var det strålande sol, vi började dagen med frukost ute, tårtbak och jag drog iväg på en skön löprunda innan ett glas bubbel avnjöts. Iväg till grannar, tillika vänner, för lunch, femkamp, dans runt midsommar stång och grillning med efterföljande tårta! Alldeles perfekt! Gårdagen spenderades på akuten, med Hugo och alla stanare som också hittat dit. Min lilla tuss hade fått en fästing, I ÖGAT. Hur bär han sig åt med allt han råkar ut för... Många många försök resulterade i att läkaren fick bort kroppen, men huvudet var kvar. Han somnade och efter ytterligare försök pratades det om att söva honom, i väntan så tänkte jag att jag provar genom att dra ögat åt sidan istället för att spärra upp det. Tänkte att reflexerna minskar och det funkade på första försöket. En liten käke sitter kvar, men ska inte vara någon fara. Så dagens tips, få inga fästingar i ögonen... Idag har jag sprungit igen, två minuter snabbare än sist på samma runda!!! Nu bär det av till mamma och pappa för att fira att han blir gubbe!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0