Lipton pyramidpåsar!

Som ni vet har jag fått äran att vara Buzzador för Lipton pyramidspåsar vilket innebär att jag ska prova produkten själv och  tillsammans med mina vänner för att sedan berätta om produkten och om dess fördelar.

För att njuta till max av ditt doftande och rykande te bör du tänka på:

♥ Använd färskt och kallt vatten. Optimal vatten temperatur är för grönt te 90 grader och för svart te 100 grader.
♥ Placera tepåsen i koppen innan du häller i vattnet.
♥ Generellt brukar man rekommendera kortare bryggtid för grönt te.
♥ Öka mängden te/antal tepåsar istället för tiden om du vill ha teet lite starkare. Färgen på teet avslöjar inte inte dryckens styrka.
♥ Ju längre du brygger ditt te, ju beskare blir det.
♥ Förvara te på en torr och mörk plats.

De tre olika smakerna jag nu ska få prova och buzza om är:


Earl Grey är en av de mest kända och populära tesorterna. Namnet kommer från Charles Grey som var Storbritanniens premiärminister. Teet är traditionellt en blandning av Ceylon- och Kinateer parfymerade med bergamottolja somj utvinns från en citrusfrukt. Tycker man om "vanliga" tepåsar med Earl Grey, kommer dessa att avgudas. Fräscha i både smak och doft!




Forest Fruit är ett kryddat svart te med fruktiga smaker och fruktbitar. Teeterna i produktfamiljen Lipton Fruit får sin smak av solen och naruren. De ger vidare sin energi i form av fruktiga och bäriga tealternativ. Teet är Rainforest Alliance-certifierat. Min absoluta favorit, liksom barnens favorit. Doften är underbar, liksom smaken!



Green Tea Mandarin Orange är ett kryddat grönt te utan bitter eftersmak. Den bjuder på naturens energi, hälsa och livskraft vilket gör det till ett utmärkt alternativ för dig som är intresserad av att pigga upp både kropp och sinne; grönt te har en avslappnande effekt, ger sinnesfrid och balans. Teet är även Rainforest Alliance-certifierat.
Jag har faktiskt aldrig druckit grönt te tidigare och blev mycket positivt överraskad och jag anser att det håller det som utlovas då det gäller att ha en avslappnande effekt.

Så passa på att testa dessa teer nu när mycket tid tillbringas ute, både för att tina upp kalla händer efter påtande i jorden, men även för att få en vårharmoni i kroppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0