Fullproppad i huvudet

Igår hade jag en lång och intensiv dag. Mycket lärorik, underbara människor och jag vet att detta kommer ge mig massor inför framtiden. Jag har fått äran att lära något jag inte riktigt trodde var möjligt. Att få gå vid sidan av en erkänt duktig neuropsykolog är ovärdeligt. Att få vara en del av ett team i nytänkande ger mig massor av kött på benen inför kommande situationer.
 
Jag är glad för detta, oerhört glad. Men kan ändå inte låta bli att tänka att det också är en typ av utnyttjande av mig... Hade kunnat få betalt istället... Men det är inte dte jag vill. Jag vill lära mig från grunden och ingen, ingen, kommer att få utnyttja mig till att utföra saker som inte ligger i min tänkta praktik... Det är lätt att tänka så, men så kommer de där sjuka frågorna om att hämta ditt och datt. Så vad hade de gjort om inte jag var där??? Men samtidigt så lär jag mig massor, de tar hand om mig och skapar för hoppningsvis en grund att står på... Jag ska se till att vara med psykologen hela tiden, det är det jag vill, det är där jag lär mig det jag vill lära mig. Men först ska denna vecka tillbringas med introduktion, som jag själv bett om. Jag vill ändå se hela verksamheten, för att få en full förståelse för hur bedömningra etc grundar sig på och hur det hela går till rent praktiskt.
 
Så ja, spännande:-)
 
Nästa vecka väntar opponering på uppsats. Fatta, sedan är jag KLAR! Nästan. Sista terminen troligtvis nu.
 
Huvudet värker, men jag är ganska pigg och gör allt för att ignorera skiten...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0