SM avklarat

För första gången har jag simmat SM i öppet vatten. Kan sammanfattas med orden kul, bra stämning, kallt, svårmarkerad bana och tränat för lite i öppet vatten. Men jag är nöjd med placeringen, 1:a, men otroligt besviken på att jag inte vågade ta i mer. Det är svårt att simma öppet vatten särskilt på banor där man inte tidigare simmat. Hur långt är liksom 2500 meter utan vändning, hur långt är det till nästa boj? Det jag måste träna på och som jag är fullt medveten om är att våga ta i, pressa sig själv lite, få upp pulsen och inte enbart hitta den där bekvämlighetszonen att ligga i... Och naturligtvis att lära sig navigera rätt! Nu var det kanske extremt svårt att se de där bojarna, de var liksom pyttesmå. Vid vändningspunkterna simmade jag, med flera, för långt. Bojen syntes inte så bra, och hur ska man veta att det var den sista...

Hur som, sjukt roligt och en massa nyfunna vänner!!!



Kommentarer
Postat av: Wirre

Grattis, tusan vad du är bra!

2014-07-02 @ 20:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0