Trött?!

Jag tror min fina kille var liiite trött idag;

Vi kom hem från sjukhuset, han plockade fram sin brandbil och lilla dumpern och skulle släcka branden på bordet. Men han somnade. På typ tre sekunder. Ser nu att brandstegen inte nådde ända upp... Måste i alla fall vara det mest osköna stället att välja sin vila på...

Vad gav besöket på sjukhuset?!
Nja, just ingenting. Förutom badet som han älskade! Arbetsterapeuten som skulle göra en bedömning var sjuk. Läkaren på dagvården var bekymrad över trötthet och gångstil, men nöjd med att han kunde röra benen upp och ner. Mindre nöjd med smärtan han har i fötter och ben. Ja, hon är 'enbart' neurolog. Och då är allt bra så länge man kan styra benen upp och ner... Neurokirurgen insisterade på magnetröntgen snarast och skickade det hela vidare till onkologerna... Troligtvis neuropatisk smärta som ska behandlas med läkemedel, men inte innan Mr för att utesluta att det är tumören som trycker. Sjukgymnasten var bekymrad över de släpande fötterna och tröttheten, men glad över att se Hugo leka i vattnet. 

Väl hemma fick jag direkt ett samtal från Hugos onkologläkare som efter att ha hört sig för kring Hugos mående och tagit del av det jag berättade för honom, tyckte att vi direkt skulle åka in till akuten... Han hade inte sett någon journalanteckning om att vi varit där idag och skulle åka hem i väntan på mr... På honom lät det betydligt mer akut än på neurologerna... Mr snarast. Huvudvärk, ont i nacken, släpande gång och ett evigt somnande i kombination med febertoppar var inte bra. Jag måste erkänna att jag ibland blir förvirrad och förundrad över sjukvården. Det fungerar hur bra som helst, inget ont om det. MEN jag kan inte förstå varför man inte samlar alla inblandade efter operationen så som man gjorde innan, för att alla ska höra samma sak, veta vad som görs och även gå igenom hur och vad vi som föräldrar kan vara uppmärksamma på och vad man kan förvänta sig av operation och diagnos... Vi vet inte. Och sedan, i alla fall i vårt fall, är det fyra ställen han hör till; onkologavdelningen, neuropediatriskaavdelningen, dagvård med rehab samt ryggsektionen... Lite förvirrande eftersom alla har sin syn och kunskap om hur han mår...

Jag blev i alla fall bjuden på fika på lekterapin;

Barfota som vanligt, men med mössa på:-). Det smakade... Trä och plast, men mycket gott!

Kommentarer
Postat av: Linda

Herre Jesus va mycket med allt o va med olika avdelningar ni ska hålla reda på! Ni kommer ju bli experter på mycket efter det här <3 Jaha, blev det akuten ikväll då? Det måste vara väldigt förvirrande alltihopa! Lilla lilla Hugo som bara borde få va barn o leka 😕😳 stor kram!!

Svar: Hej! Nej, inte akuten. Onkologläkaren ringer imorgon. Han är världsledande inom hjärntumörer och det känns som han har koll och vet vad han pratar om. Min känsla säger att den inte vuxit och inte spridit sig, men oron över hur Hugo mår kan jag inte blunda för. Och vet inte vad det kan bero på. Kanske allt han varit med om?! Kram på dig!!!
Joseharaton

2014-06-24 @ 23:06:44
Postat av: catrin

Kram till er, följer resan och håller tummar! Kram!

2014-06-24 @ 23:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0