Mer och mer påtagligt

Nu börjar det. Efter möte med förskolan vet vi att våra farhågor är sanna. De märker att Hugo blir sämre. Han ramlar, snubblar, orkar inte gå, avböjer att följa med till lekparken, vilket han i vanliga fall älskar, på grund av att han inte orkar. Så hade han sagt idag. Då tog de vagnen och Hugo följde med. Lekte en stund och kröp sedan upp i vagnen. Humöret tryter, han blir tvär arg om gurkan ligger fel på tallriken. Skriker och kastar gurkan. Visst klart att det kan vara lite trots, men det känns inte riktigt så. Dessutom ont i huvudet så att han gråter. Han väljer hellre en aktivitet med pussel eller att sitta i någons knä medan de andra går till gympasalen. Vi känner inte igen honom i detta. 

Pluttskrutten. Så full av glädje som inte får komma ut som det borde.

Idag var det äntligen dags för Labyrint, vilket veckans dagar utgår från... Självklart blev det till att njuta av en glass under tiden. Till barnens stora glädje; från glassbilen. Det hör inte till vanligheterna att vi köper glass från just glassbilen. Idag blev det så!




Kommentarer
Postat av: Frida

Hej, jag ramlade in på din blogg idag då ditt inlägg om försäkringskassan delades på facebook. Som tvåbarnsmamma så kan jag inte annat än att bli berörd.
Är det verkligen Sverige år 2014 som fungerar så här när det kommer till försäkringskassan? När blev samhället så kallt? Varför ska familjer behöva kämpa mot försäkringskassan när det är sjukdomen man ska kämpa mot?!
Jag tänker följa er kamp och heja på tuffa fina Hugo. Jag kommer må dåligt av att läsa hur er lilla pojke mår. Men det är såklart en fis i rymden över hur ni mår. Men ni ska vinna den här kampen!
All styrka till er!
Kram

2014-05-08 @ 19:55:24
Postat av: Jessica Gjertz

❤️❤️❤️
Jag tänker så på er och Hugo. Fina pojken!

2014-05-10 @ 20:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0