Tankar

Inland kan man inte stoppa tankar och tårar. Ett lätt löppass för att skingra tankar och funderingar. Rätt som det är är tankarna där, så verkliga och ögonen svämmar liksom över. Hur man än försöker går tårar inte att springa ifrån. Även om jag försökte genom att öka takten. De finns liksom där och rullar med egen fart ner för kinderna. Tankar om nu, om det som varit och om framtiden. 

Framtiden är så oviss. Så frustrerande sjukt enerverande att inte veta någonting över huvud taget. 

Att jobba sin första riktiga dag sedan april och börja med en radda av dagar, ja veckor och till och med månader då jag inte kommer att kunna jobba... Sjuk situation för en plikttrogen person som jag... Men så ser det ut. Dessutom var jag trött som ett ägg efter en natt vaken med Hugo. Ja, tid för undersökningarna som komma ska väller in. Inte en, inte två utan massor av läkarbesök. Magnetröntgen den 17 är det som bäst etsar sig fast. Måste göras, vill göra den, men ändå inte. Ångesten inför besöket som ska ge svar inför närmsta sex-åtta veckorna växer sig starkare. Besöket är redan bokat. Som alla andra besök... 

Men den förbjudna tanken dyker upp ibland. Tänk om... Och tänk vad vi låter vår son utsättas för. Men vi har inget val. Hade ett val funnits så hade han fått gå på förskolan varje dag medsn vi jobbade, precis som alla andra fyraåringar. Nu är det inte så. 

Men vaddå, tänk om inte om fanns, ja då fanns inte om. Därför är varje dag dag det bästa som finns. Så länge vi kan göra det bästa av dagen är det bra, och än så länge kan vi det! Det finns inget annat val.



Kommentarer
Postat av: Mia på fetisch

Styrke kramar !!! Låt din sorg och dina tårar komma ut Johanna,,förstår att du läker när du är ute och tränar !!! Livet är inte rättvist och så fruktansvärt grymt i bland,,,när det drabbar barnen finns det inga ord stora att beskriva känslan !!!! Men att välja livet och kämpa på och göra det bästa av varje dag !!!! Man har liksom inget val !!! Du är en fantastisk tiger mamma ,,,,krama om dina skatter och hoppas att Moa får världens roligaste på eftis på torsdag,,,,,tro hopp och kärlek. Mia losell

2014-09-02 @ 10:10:00
Postat av: Anonym

Eftis blir fetisch ha ha !!! Det var lite roligt hopplöst när orden formas om i detta stavnings program

Svar: ❤️😂😱
Joseharaton

2014-09-02 @ 10:12:16
Postat av: Cilla

Tårarna tullar ner för mina kinder 😥..... Jävla cancer! Varför, varför, varför ställer jag mig frågan gång på gång men får inget vettigt svar! Du vet att vi alltid finns vid er sida, oavsett när, var, hur vi kan hjälpa till. Glöm inte det vännen ❤️

Svar: ❤️❤️❤️❤️❤️ jag vet Cilla! ❤️❤️❤️❤️❤️
Joseharaton

2014-09-02 @ 17:30:17
Postat av: Sara

Detta vacum av väntan o ovisshet. Att inte kunna planera. Sorgen. Rädslan. Ni har det otroligt tufft.
Förra veckan gjorde Wilja MR. Årets tredje. På fredag får vi svar. Har tumören vuxit? Står den still? Snart vet vi. Sen kan vi
planera i tre månader till - kanske.
Kram

Svar: Ja, eller hur Sara, det är verkligen som ett vakuum. En vakuumförpackning som ibland släpper in lite luft för att i nästa ögonblick återigen stängas.
Alla tankar till er. Styrka och kramar. Förstår precis vad ni går igenom och önskar att jag kunde hjälpa på något sätt. Jag finns här om du behöver!!! Epost [email protected]
Mailade dig för ett tag sedan men blev något knas så tror inte att du fick det... Kram
Joseharaton

2014-09-02 @ 22:32:42
Postat av: Änglamamman Malin

Å va jag hejar och hejar på er fina lille kämpe <3 styrka till dig från lilla mig <3

2014-09-07 @ 22:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0